Všeobecné obchodné podmienky

vzťahujúce sa na zmluvy uzatvárané prostredníctvom:

a) kioskov eČasenka umiestnených v čakárňach poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, (ďalej len „Kiosk“),
b) web-rozhrania eČasenka nachádzajúcom sa na webovom sídle eČasenka, s.r.o. www.ecasenka.sk, (ďalej len „Virtuálny kiosk“),
c) aplikácie pre mobilné telekomunikačné zariadenia, (ďalej len „Mobilná aplikácia“),
d) odosielania krátkych textových správ cez mobilné telekomunikačné zariadenia, (ďalej len „SMS“)

1. Úvodné ustanovenia

1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) spoločnosti eČasenka, s.r.o., IČO: 48 322 989, DIČ: 2120135028, so sídlom: Svätoplukova 2, 984 01  Lučenec, Slovensko, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel Sro, vložka číslo 28697/S (ďalej len „eČasenka“ alebo „Spoločnosť“) sa vzťahujú na poskytovanie služby: 

a) informácia o aktuálne vybavovanom poradovom čísle pacienta u PZS (ďalej len „Služba s informáciou“),
b) zaradenie do poradia k PZS bez privolania na ošetrenie (ďalej len „Služba zaradenie bez privolania“),
c) zaradenie do poradia k PZS s privolaním na ošetrenie (ďalej len „Služba zaradenie s privolaním“),
d) žiadosť o recept (ďalej len „Služba recept“),
e) zaradenie do poradia k PZS na iný než aktuálny deň bez privolania na ošetrenie (ďalej len „Služba objednanie bez privolania“),
f) zaradenie do poradia na iný než aktuálny deň s privolaním na ošetrenie (ďalej len „Služba objednanie s privolaním“),
g) zaradenie pacienta do poradia k PZS priamo daným PZS (ďalej len „Služba objednanie sestričkou“).

Služba s informáciou, Služba zaradenie s privolaním, Služba recept a Služba objednanie s privolaním, (ďalej len „Platená služba“) a Služba zaradenie bez privolania, Služba objednanie bez privolania a Služba rezervácia sestričkou, (ďalej len „Neplatená služba“, a Platené služby a Neplatené služby ďalej spolu len „Poskytované služby“) sú poskytované fyzickým osobám (ďalej len „Zákazník“) prostredníctvom (i) Kiosku alebo (ii) Virtuálneho kiosku , (iii) Mobilnej aplikácie, alebo (iiii) SMS.

2. Definícia služieb

2.1. Služba s informáciou umožňuje Zákazníkovi získať prostredníctvom Virtuálneho kiosku alebo Mobilnej aplikácie informácie o: a) poradovom čísle aktuálne vybavovaného pacienta, b) celkovom počte aktuálne prihlásených pacientov čakajúcich na vybavenie, c) najbližšom možnom poradovom čísle na vybavenie, ktoré Zákazník môže získať (informácie podľa písm. a) až c) ďalej len „Informácie“). Informácie zobrazené na obrazovke zobrazovacieho zariadenia, prostredníctvom ktorého Zákazník Informácie zobrazuje sú aktuálne a správne výlučne v časovom momente ich zobrazenia na tomto zobrazovacom zariadení. Kliknutím na tlačidlo „obnoviť“ sa zobrazené Informácie aktualizujú, pričom po objednaní tejto služby má Zákazník možnosť využiť tlačidlo „obnoviť“ po dobru 10 minút za predpokladu, že neopustí webovú lokalitu s Informáciami resp. aplikačnú lokalitu s Informáciami. Opustenie webovej/aplikačnej lokality s Informáciami automaticky ukončí poskytovanie tejto služby.

2.2. Služba zaradenie bez privolania umožňuje Zákazníkovi zaradiť sa do poradia k PZS na vybavenie v jeho ambulancii (toto miesto v poradí u PZS ďalej len „Časenka“) v aktuálny deň. K službe môže pristupovať cez Kiosk vytlačením poradového lístka alebo cez Virtuálny kiosk využitím bezplatnej SMS alebo cez Mobilnú aplikáciu.

2.3. Služba zaradenie s privolaním umožňuje Zákazníkovi získať Časenku v aktuálny deň a aktívne informuje pacienta formou SMS o posune poradia pacientov v ambulancii PZS a privoláva Zákazníka na návštevu PZS, keď sa blíži jeho poradie na vybavenie. K službe môže Zákazník pristupovať cez Kiosk vytlačením si poradového lístka a odoslaním kódu z lístka cez spoplatnenú SMS alebo cez Virtuálny kiosk alebo Mobilnú aplikáciu s využitím spoplatnenej SMS.

2.4. Služba recept umožňuje zákazníkovi požiadať PZS o vystavenie receptu bez jeho osobnej návštevy. Ako odpoveď dostane Zákazník formou SMS informáciu, že recept bol vystavený a môže si ho vyzdvihnúť v lekárni alebo, že recept bol vystavený a môže si ho vyzdvihnúť  u PZS alebo, že žiadosť o recept je zamietnutá a nie je ho možné vystaviť bez osobnej návštevy Zákazníka  u PZS. K službe Zákazník pristupuje cez Virtuálny kiosk alebo Mobilnú aplikáciu s využitím spoplatnenej SMS.

2.5. Služba objednanie bez privolania umožňuje Zákazníkovi získať Časenku na iný než aktuálny deň. K službe Zákazník pristupuje cez Virtuálny kiosk využitím bezplatnej SMS služby alebo cez Mobilnú aplikáciu.

2.6. Služba objednanie s privolaním umožňuje Zákazníkovi získať Časenku na iný než aktuálny deň a aktívne informuje pacienta formou SMS o  posune poradia pacientov v ambulancii ZS  a privoláva Zákazníka na návštevu PZS, keď sa blíži jeho poradie na vybavenie. K službe Zákazník pristupuje cez Virtuálny kiosk alebo Mobilnú aplikáciu s využitím spoplatnenej SMS.

2.7. Služba objednania sestričkou umožňuje Zákazníkovi zaradiť sa do poradia k PZS na iný než aktuálny deň na základe jeho telefonického alebo osobného dojednania s PZS. Služba aktívne informuje pacienta formou bezplatnej SMS o blížiacom sa termíne a navrhuje mu odoslanie spoplatnenej SMS, čím požiada o Službu zaradenie s privolaním. K službe pristupuje Zákazník cez SMS, pričom dojednaním s PZS dáva súhlas na doručenie prvotnej bezplatnej SMS.

2.8. Ak sa vo VOP hovorí o PZS, majú sa tým na mysli len tí PZS, ktorí využívajú pri riadení poriadia pacientov pri prevádzke svojich ambulancii systém eČasenka prevádzkovaný Spoločnosťou.

2.9. Orgánom dohľadu nad predajom Služby je Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, 821 05  Bratislava.

2.10. Zákazník použitím Kiosku, Virtuálneho kiosku, Mobilnej aplikácie alebo objednaním Služby cez SMS súhlasí s tým, že VOP v platnom znení budú tvoriť neoddeliteľnú súčasť zmluvy o objednávke Služby uzatváranej medzi Spoločnosťou a Zákazníkom (ďalej len „Zmluva“). Zmluva je uzatvorená momentom použitia Kiosku/ použitia Virtuálneho kiosku/použitia Mobilnej aplikácie/odoslania SMS správy Zákazníkom v tvare SMS správy a na telefónne číslo, ktoré je uvedené na webovom sídle www.ecasenka.sk alebo na lístku vytlačenom z Kiosku v Ambulancii alebo odoslanej prostredníctvom Mobilnej aplikácie. Právny vzťah zo Zmluvy sa ďalej riadi doplňujúcimi informáciami uvedenými na webovom sídle www.ecasenka.sk a všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike, najmä zákonom č. 40/1964 Zb. Občianskym zákonníkom v platnom znení, zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v platnom znení a zákonom 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v platnom znení a zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení.

2.11. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok bez predchádzajúceho upozornenia. Povinnosť písomného oznámenia zmeny VOP je splnená umiestnením na webovom sídle www.ecasenka.sk.

2.12. Ak Zákazník použije svoj občiansky preukaz na identifikáciu svojej osoby cez Kiosk, berie na vedomie, že Kiosk prevezme osobné údaje Zákazníka v textovej podobe z občianskeho preukazu (nedochádza k preberaniu dát z čipu) v súlade s Politikou ochrany osobných údajov.

3. Objednanie a čerpanie služby

3.1. Službu si Zákazník môže objednať (a uzatvoriť tak Zmluvu) jedným z nasledujúcich spôsobov:

  • použitím Kiosku v Ambulancii, po čom bude Zákazníkovi z Kiosku vytlačený lístok s poradovým číslom a bezplatne poskytnutá Služba zaradenie do poradia bez privolania. Na vytlačenom lístku bude mať Zákazník informácie o tom, na aké telefónne číslo a v akom tvare a za aký poplatok môže zaslať SMS a vykonať objednávku Služby zaradenie do poradia s privolaním. Zákazník si Službu objedná až zaslaním SMS správy podľa pokynov na vytlačenom lístku.;
  • po registrácii Zákazníka na webovom sídle www.ecasenka.sk a prihlásení sa do jeho užívateľského účtu si Zákazník volí konkrétny typ Služby kliknutím na príslušné zreteľne označené tlačidlo vo Virtuálnom kiosku. Zákazník si službu objedná zaslaním SMS podľa dát vygenerovaných a zobrazených na zobrazovacom zariadení po kliknutí na Tlačidlo vyžiadania služby a Službu prijíma, teda čerpá bezprostredne na to prostredníctvom spätnej SMS;
  • po zobrazení webového sídla www.ecasenka.sk (bez registrácie a prihlásenia) si Zákazník po vybratí konkrétnej Ambulancie zvolí konkrétny typ Služby kliknutím na príslušné zreteľne označené tlačidlo vo Virtuálnom kiosku. Zákazník si službu objedná zaslaním SMS podľa dát vygenerovaných a zobrazených na zobrazovacom zariadení po kliknutí na Tlačidlo vyžiadania služby a Službu prijíma, teda čerpá bezprostredne na to prostredníctvom spätnej SMS );
  • po inštalácii Mobilnej aplikácie a prihlásení sa do svojho užívateľského účtu si Zákazník volí konkrétny typ Služby kliknutím na príslušné zreteľne označené tlačidlo v Mobilnej aplikácii. Zákazník si službu objedná zaslaním SMS podľa dát vygenerovaných a zobrazených na zobrazovacom zariadení po kliknutí na Tlačidlo vyžiadania služby a Službu prijíma, teda čerpá bezprostredne na to prostredníctvom spätnej SMS;
  • odoslaním SMS a objednaním služby s privolaním.

3.2. Až momentom odoslania SMS správy Zákazníkom podľa bodu 3.1 VOP dochádza medzi Zákazníkom a Spoločnosťou k uzatvoreniu Zmluvy o odplatnej službe a Zákazníkovi vzniká povinnosť úhrady v súlade s čl. 4. týchto VOP.

3.3. Podmienkou prístupu na webové sídlo www.ecasenka.sk a funkčnosti Mobilnej aplikácie je zobrazovacie zariadenie s funkčným prístupom do siete internet. Službu s privolaním, Službu zaradenie s privolaním, Službu objednania s privolaním, Službu recept a Službu objednania sestričkou (spolu ďalej len „SMS služby“) je možné čerpať len prostredníctvom telekomunikačného zariadenia s možnosťou zasielania a prijímania SMS. Nevyhnutnou podmienkou čerpania SMS služby je teda funkčné telekomunikačné zariadenie a funkčné pripojenie tohto zariadenia do siete mobilného operátora.

3.4. Správnosť a aktuálnosť údajov poskytnutých v rámci Služby je závislá od správnosti používania a obsluhy klientskeho rozhrania PZS na webovom sídle www.ecasenka.sk a Spoločnosť nezodpovedá za prípadný rozpor medzi faktickým stavom v ambulancii PZS a údajmi zobrazovanými pre daného PZS v jemu prislúchajúcom Kiosku, Virtuálnom kiosku alebo v Mobilnej aplikácii.

3.5. V prípade objednania Služby bez privolania je možné dodatočne zmeniť túto službu pre danú Časenku na Službu s privolaním, a to zaslaním SMS s kódom, ktorý bude uvedený v danej Časenke alebo zobrazený na zobrazovacom zariadení, ak Zákazník ešte neopustil webovú lokalitu alebo lokalitu Mobilnej aplikácie s Informáciami (ďalej len „Zmena služby“). Cena Zmeny služby je Zákazníkovi oznámená spoločne s kódom pre objednanie Zmeny služby.

3.6. V prípade, ak došlo pri práci s Virtuálnym kioskom alebo Mobilnou aplikáciou k chybe a Zákazník nemá v úmysle objednať Službu, pre ktorú klikol na Tlačidlo vyžiadania služby, nie je povinný SMS odoslať.

3.7. Virtuálny kiosk pre danú ambulanciu PZS je v prevádzke a umožňuje využívanie Služieb v závislosti od prevádzky ambulancie PZS, vybavovania pacientov v tejto ambulancii , a jeho prevádzka v daný deň končí v závislosti od obsadenosti ambulancie PZS, alebo na základe rozhodnutia PZS, avšak najneskôr pri ukončení prevádzky ambulancie PZS.

3.8. Zákazník môže získať Časenku vždy len na konkrétny deň. Časenka sa neprenáša na iný deň.

4. Platobné podmienky

4.1. Cena za Službu je účtovaná formou spoplatnenej SMS, ktorú vyúčtuje Zákazníkovi operátor mobilného telefónneho čísla, z ktorého je Služba objednaná. Cena spätnej SMS sa pre každú Službu a danú ambulanciu PZS zobrazí na zobrazovacom zariadení po kliknutí na Tlačidlo vyžiadania služby alebo je uvedená na lístku vytlačenom z Kiosku v ambulancii PZS.

4.2. Služba je spoplatnená momentom odoslania SMS správy v súlade s bodom 3.1 VOP

4.3. Cena Služby je splatná v termínoch splatnosti služieb poskytovaných operátorom mobilného telefónneho čísla, z ktorého je Služba objednaná.

4.4. Zákazník si môže vygenerovať (následne aj vytlačiť alebo uložiť v elektronickej podobe) potvrdenie o platbe pre ním objednané Služby na webovom sídle Spoločnosti na adrese: www.ecasenka.sk/vypis.htm po zadaní telefónneho čísla, z ktorého bola Služba objednaná a kódu, ktorý bol na toto číslo zaslaný v SMS.

5. Uplatňovanie vád a reklamácie

5.1. Spoločnosť je zodpovedná za vady Služby v zmysle § 622 a 623 Občianskeho zákonníka. Spoločnosť však nezodpovedá za výpadky dostupnosti Služby, neposkytnutie objednanej Služby alebo neúplné alebo nesprávne poskytnutie Služby, ktoré nastalo v dôsledku okolností na strane Zákazníka alebo tretích subjektov alebo v dôsledku okolností vyššej moci, najmä: výpadku siete mobilného operátora Zákazníka, výpadu siete internet alebo inej dátovej siete nevyhnutnej na informačné prepojenie subjektov zapojených do prevádzky Kiosku, Virtuálneho kiosku a Mobilnej aplikácie, poruchy mobilného telefónu Zákazníka alebo Kiosku u PZS.

5.2. V prípade, ak sú Zákazníkovi poskytované služby nižšej kvality, alebo menšieho rozsahu ako bolo vopred dohodnuté, vzniká zákazníkovi právo na reklamáciu.

5.3. Zákazník má právo obrátiť sa na Spoločnosť so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný s vybavením reklamácie alebo sa domnieva, že Spoločnosť porušila jeho práva. Ak Spoločnosť na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedala zamietavo alebo na ňu neodpovedala do 30 dní odo dňa jej odoslania, Zákazník sa môže obrátiť na jeden zo subjektov alternatívneho riešenia sporov (ARS) podľa zákona č 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, napr. Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je za uvedeným účelom možné kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, p.p. 29, 827 99 Bratislava 27, alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr.@soi.sk, internetová adresa https://www.soi.sk/ alebo iné oprávnené osoby zapísané v zozname Ministerstva hospodárstva SR. Týmto nie je dotknutá možnosť Zákazníka obrátiť sa na súd.

5.4. Ak Zákazník zistí dôvody a skutočnosti, ktoré môžu byť predmetom reklamácie, je povinný túto uplatniť bez zbytočného odkladu najneskôr však do 2 mesiacov od poskytnutia Služby u Spoločnosti písomne na adresu jej sídla, alebo na e-mailovej adrese info@ecasenka.sk, alebo na telefónnom čísle +421 907 401 421, inak právo na reklamáciu zaniká.

5.5. V záujme rýchleho priebehu reklamačného vybavenia je účelné, aby Zákazník uviedol: (i) v čom spočíva vada poskytnutej služby, (ii) telefónne číslo, z ktorého si objednal poskytnutie Služby, (iii) svoj email a (iiii) označenie PZS a jeho ambulancie, s ktorou mala Služba súvisieť.

5.6. Spoločnosť je povinná poučiť Zákazníka pri jeho reklamácii o jeho právach vyplývajúcich z vadnej Služby a to prostredníctvom e-mailu na e-mailovú adresu, z ktorej bola reklamácia uplatnená, alebo na email uvedený v reklamácii, a to že Zákazník má právo v prípade ak ide o odstrániteľnú vadu na bezplatnú nápravu alebo poskytnutie novej služby a v prípade, ak ide o neodstrániteľnú vadu, na primeranú zľavu z ceny služby alebo právo od zmluvy odstúpiť. Spoločnosť zároveň zapíše reklamáciu Zákazníka do reklamačného protokolu s uvedením objektívnych okolností reklamácie. Spoločnosť je povinná po starostlivom preskúmaní rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď, prípadne v zložitejších prípadoch do 3 dní. Ak toto nie je možné (napr. z dôvodu, že sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu), je Spoločnosť povinná vyrozumieť Zákazníka o lehote vybavenia reklamácie, ktorá však nemôže byť dlhšia ako 30 dní.

5.7. Spoločnosť je povinná vydať Zákazníkovi písomné potvrdenie (prostredníctvom e-mailu) o tom, kedy zákazník právo na reklamáciu uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie zákazník požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

5.8. Spoločnosť nezodpovedá za správnosť údajov o prevádzkovom čase ambulancie PZS, jej obsadenosti a počte pacientov čakajúcich na ošetrenie, nakoľko tieto údaje sú poskytované a ovplyvňované PZS. Samotná Spoločnosť ani skutočnosť, že bola objednaná Služba, negarantuje a nezabezpečuje Zákazníkovi ošetrenie a vybavenie v ambulancii PZS. Spoločnosť neposkytuje, nesprostredkúva ani neriadi poskytovanie zdravotnej starostlivosti PZS. Spoločnosť a jej systém eČasenka vytvára komunikačný a informačný prostriedok medzi Zákazníkom a PZS. Zrušenie alebo zmena termínu poskytnutia úkonu zdravotnej starostlivosti zo strany PZS, na ktorý sa Zákazník prostredníctvom Služby zaradil, nie je vadou poskytovania Služby zo strany Spoločnosti.

5.9. Spoločnosť písomne informuje Zákazníka o vybavení reklamácie, a to najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie.

6. Ďalšie práva, poučenia a súhlasy zákazníka

6.1. Poskytovateľ nearchivuje žiadnou formou zmluvu o poskytnutí Služby so Zákazníkom a táto teda nie je Zákazníkovi dostupná. Zmluva je uzavretá konkludentne v zmysle ods. 2.10. VOP.

6.2. Zákazník výslovne súhlasí s poskytnutím Služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy o Službe v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. Vzhľadom na to, že Služba je dodaná v okamihu jej objednania v zmysle ods. 1.9. VOP, nemá Zákazník možnosť odstúpiť od zmluvy o poskytnutí Služby a úplným poskytnutím Služby právo na odstúpenie od zmluvy o Službe zaniká. Objednaním Služby Zákazník vyhlasuje, že bol riadne poučený a porozumel poučeniu ohľadom možnosti odstúpenia od zmluvy a o zániku možnosti odstúpenia od zmluvy.

6.3. V prípade, ak bude objednaná Zmena služby, môže v dôsledku plynutia času a vybavovania pacientov v ambulancii PZS byť znemožnené včasné zaslanie privolávajúcej SMS do ambulancie PZS. Zákazník má v každom čase možnosť využiť Službu s informáciou a tým zistiť, či má pre neho Zmena služby zmysel. Poskytovateľ nezodpovedá za prípadnú škodu alebo nenaplnenie účelu Služby s privolaním v prípade oneskorenej Zmeny služby, v dôsledku čoho nebolo možné včas zaslať Zákazníkovi privolávajúcu SMS do ambulancie PZS.

6.4. Zákazník má právo na alternatívne riešenie sporu s Poskytovateľom v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov za podmienok stanovených týmto zákonom, pričom príslušným orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zmlúv o poskytnutí Služby je Slovenská obchodná inšpekcia. Bližšie informácie sú dostupné na: www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

6.5. Zákazník objednaním Služby potvrdzuje, že sa pred objednaním Služby spôsobom primeraným použitému prostriedku diaľkovej komunikácie (internet) oboznámil s obsahom webového sídla Poskytovateľa na www.ecasenka.sk a týmito VOP a že s týmito súhlasí.

6.6. S pravidlami ochrany osobných údajov spoločnosti eČasenka v súvislosti s poskytovaním Služby sa zákazník môže oboznámiť v Politike ochrany osobných údajov spoločnosti eČasenka dostupných na webovom sídle www.ecasenka.sk .

V Lučenci, dňa 03.12.2018

Kontaktné údaje Poskytovateľa:
Sídlo a korešpondenčná adresa: Svätoplukova 2, 984 01 Lučenec, Slovensko
Adresa elektronickej pošty: info@ecasenka.sk
Telefónne číslo: +421 907 401 421 

eČasenka s.r.o.

Svätoplukova 2
984 01 Lučenec
Slovensko

IČO: 48 322 989
DIČ: 2120135028
IČ DPH: SK2120135028

zapísaná v OR Okresného súdu Banská Bystrica,Oddiel: Sro, Vložka číslo: 28697/S Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia Alternatívne riešenie sporov: SOI